Referencefaggruppen – en faggruppe under BF

Vi er et fællesskab af voksenbibliotekarer (cirka 200 pt), der arbejder på at yde den bedste service til folk, der har brug for os som bibliotekarer i deres kontakt med biblioteket.
Bliv medlem!

Gå-hjem-møde manual

Få 2000 kr.  – arrangerer et gå-hjem-møde:

Arranger et gå-hjem møde – sådan!

  1. Find emne, sted og dato.
  2. Træf aftale med evt. oplægsholder / vært.
  3. Aftal med faggruppens kasserer.
  4. Beskriv arrangementet og send til kasserer.
    1. Formidl selv lokalt.
  5. Afhold arrangementet.
  6. Afregn med kasserer og indsend evt. beskrivelse / fotos

Markedsføring

  • Beskrivelse sendes til kasserer efter forhåndsaftale om økonomi.
    • Kassereren sørger for formidling, samt håndtering af tilmeldinger og deltagergebyr via BF-kalender, Referencefaggruppen.dk, og andre faggruppekanaler.
    • Faggrupperne har mulighed for at få bragt én gratis annonce i Perspektiv i forbindelse med arrangementer m.m.
  • Den lokale arrangør sørger for lokal formidling: fx indenfor kommunen.
    • Hvilke “lokale” kanaler der bruges er op til den lokale arrangør.

Efterarbejde:

  • Refusion
    • Der sendes eventuelle refusionsbilag til kassereren med oplysning om bank-kontonummer som et eventuelt refusionsbeløb skal overføres til.
  • Efterfølgende formidling
    • Rapporter gerne om arrangementet med tekst, billeder eller videoklip til kassereren, som sørger for formidling på referencefaggruppen.dk , upload til faggruppens Google-webalbum og evt. historie på Referencefaggruppen.dk
    • Billeder kan sendes til adressen: referencefaggruppen@gmail.com
    • Anden formidling ad andre kanaler, er naturligvis meget velkommen.
  • Eventuelle erfaringer og udviklingstanker

Arrangementsøkonomi

  • Vejledende deltagergebyr
    • Gratis for faggruppens medlemmer;
    • Koster kr. 250 mere for ikke-medlemmer, end for medlemmer af Referencefaggruppen.
  • Arrangør-vederlag
    • Gavebeløb til vært, oplægsholder o.lign. under kr. 250,- kan aftales direkte
    • For større beløb, kontakt kassereren først.
  • Fortæring
    • Det anbefales at budgettere med et maksimumbeløb til fortæring indenfor 2.000,- budgettet.
    • Ønskes man at tilbyde fortæring udover dette, så anbefales det, at deltagerne betaler for dette særskilt.
  • Betaling og bilag
    • Udgifter
      • Kassereren refunderer/betaler udgifter i overensstemmelse med tilsendte bilag/fakturaer – så husk at få bilag på udgifter.
    • Indtægter
      • Gebyrer fra ikke-medlemmer m.m. som betales kontant modregnes i udgifterne og evt. overskud indsættes på Referencefaggruppens konto.
  • Diverse andre til arrangementet relaterede rimelige udgifter (indenfor 2000 kr. rammen) kan sendes til kassereren.